منوی سایت
صفحه اصلی
سامانه
درباره مرکز
تاریخچه
خدمات
همکاران
منابع علمی
مقالات
آزمونها و مقیاسها
اخبار و رویدادها
کارگاهها
گالری
پیوندهای مرتبط
تماس با ما
language
English
Persian
مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران
مجتمع آموزشی و درمانی حضرت رسول اکرم (ص)
صفحه اصلی
سامانه
درباره مرکز
تاریخچه
خدمات
همکاران
منابع علمی
مقالات
آزمونها و مقیاسها
اخبار و رویدادها
کارگاهها
گالری
پیوندهای مرتبط
تماس با ما
مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران
مجتمع آموزشی و درمانی حضرت رسول اکرم (ص)
سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
منوی سایت
صفحه اصلی
سامانه
درباره مرکز
تاریخچه
خدمات
همکاران
منابع علمی
مقالات
آزمونها و مقیاسها
اخبار و رویدادها
کارگاهها
گالری
پیوندهای مرتبط
تماس با ما
language
English
Persian
مقالات
مقایسه وضوح گفتار کودکان کاشت حلزون شده دارای سمعک و کودکان با شنوایی هنجار
هدف این پژوهش مقایسه وضوح گفتار کودکان کاشت حلزون شده، دارای سمعک و کودکان با شنوایی هنجار در شهرستانهای تهران بود. روش بررسی: در این پژوهش تحلیلی و مقایسهای، شصت کودک پنج تا هفت سال شرکت کردند. آنها به سه گروه بیستنفری تقسیم شدند؛ بهنحویکه گروه اول و دوم بهترتیب، از کودکان کاشت حلزون شده و دارای سمعک بودند که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند؛
ادامه مطلب
عوارض جانبی در 4400 نفر از اطفال کاشت حلزون شده
The purpose of this study is to review the complications of pediatric patients undergoing cochlear implantation at four major Iranian cochlear implant centers. analysis was performed of all patients who underwent primary cochlear implantation from January 1991 to December 2013. The patients were reviewed for demographic information, and complications including cerebrospinal fluid leak, meningitis, facial palsy, and wound infection. 4400 records were reviewed. Fifty-four patients were lost to follow-up; therefore, 4346 records were analysed. The most common aetiology of hearing loss was non-syndromic genetic sensori-neural hearing loss
ادامه مطلب
تدوین برنامه ی مدیریت رفتار برای مادران کودکان ناشنوا و بررسی اثربخشی آن بر کاهش تنیدگی مادران
مقدمه: در پژوهش حاضر، هدف پژوهشگر تدوین برنامۀ مدیریت رفتاری برای مادران کودکان ناشنوای دارای مشکلات رفتاری و بررسی اثربخشی آن بر کاهش تنیدگی مادران بود. روش: طرح پژوهش حاضر شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه آزمایش و گواه بود. جامعۀ آماری شامل کلیه مادران کودکان ناشنوای کاشت حلزون شده دارای مشکلات رفتاری بود که تحت پوشش خدمات درمانگاه های توان بخشی و کاشت حلزون شهر تهران بودند. نمونۀ آماری، شامل20 نفر از مادران کودکان ناشنوای دارای مشکلات رفتاری بودکه به شیوۀ نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و با گمارش تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه جای گرفتند. جهت جمعآوری اطلاعات در زمینۀ مشکلات رفتاری کودکان، از فرم والدین سیاهۀ مشکلات رفتاری پیشدبستانی آخن باخ و رسکورلا و همچنین مصاحبۀ نیمه ساختار یافته و در زمینۀ تنیدگی مادران، از فرم بلند شاخص تنیدگی والدینی ابیدین استفاده گردید. تدوین برنامۀ مدیریت رفتار، بر اساس نظریۀ رفتارگرایی و با استفاده از اطلاعات به دست آمده از مصاحبه با مادران انجام گرفت. مادران گروه آزمایشی در جلسات آموزشی مدیریت رفتار که در ده جلسۀ دو ساعته تنظیم گردید، شرکت نمودند و مادران گروه گواه صرفاً برنامههای توانبخشی شنیداری را دریافت کردند؛ پس از مدت دو ماه، آزمون پیگیری به عمل آمد تا پایداری اثر مداخله مورد بررسی قرار گیرد.
ادامه مطلب
1
2